شرکت‌های تولیدکننده پهپاد

معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در جهان

استفاده از دنیای تکنولوژی برای ساخت پهپاد‌ ها جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی عملیاتی همواره مورد توجه سرمایه‌‌گذاران و علاقه‌مندان به فناوری در سراسر جهان بوده است.
گروه آسمان ایکس در این مقاله با ارائه لیست شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد در جهان، شما را با شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌های نظامی و تجاری آشنا می‌کند.


شرکت DJI

شرکت DJI در سال 2006 تاسیس شد. دی‌جی‌آی یا شرکت نوآوری‌های علم و فناوری مستقر در شهر شنژن چین است. شرکت DJI یکی از مهمترین کمپانی‌ها در لیست شرکت‌های تولید‌‌کننده پهپاد در جهان می‌باشد.

البته این کمپانی در نقاط مختلف جهان شعبه دارد. این شرکت یکی از بهترین تولید‌کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین می‌باشد و به‌خاطر سری Mavic معروف است.

پهپاد تجاری سری Mavic - معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در جهان

هلی‌شات مویک ایر یکی از حرفه‌ای‌ترین محصولات این کمپانی است که عنوان برترین کوادکوپتر سال 2019 را به خود اختصاص داد.

این شرکت از جمله شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌های تجاری محسوب می‌شود. سری فانتوم این شرکت با داشتن فناوری بی‌سیم و سیستم GPS به‌عنوان محصول محبوب متخصصان در سراسر جهان تبدیل شده است.

برای آشنایی بیشتر با کوادکوپترهای کمپانی DJI کلیک کنید.


شرکت Parrot

این کمپانی که در لیست شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد در جهان قرار دارد، در سال 1994 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در پاریس می‌باشد.

Parrot از شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌های تجاری به حساب می‌آید. از معروف‌ترین پهپاد‌های تولید شده توسط این شرکت می‌توان به کوادکوپتر پروت آنافی اشاره کرد. اکثر تولیدات این شرکت با استفاده از سیستم‌های هوشمند توسط تلفن همراه کنترل می‌شوند.

کم و ساختار قوی کوادکوپتر ANAFI - معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در جهان

کوادکوپتر پروت آنافی


شرکت Embraer

شرکت امبرائر به دستور دولت برزیل در سال 1969 تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سائو خوزه دوس‌کامپس، برزیل واقع شده است.این کمپانی به‌عنوان یک شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌های تجاری از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشد.

شرکت امبرائر پس از دو شرکت بوئینگ و ایرباس بزرگترین شرکت تولید‌کننده هواپیماهای غیرنظامی در جهان به‌حساب می‌آید.

این کمپانی شهرت خود را با ارائه راه‌حل‌هایی جهت فشرده‌سازی فیلم و پردازش تصویر با کیفیت کم و در نهایت ایجاد تصاویر با کیفیت HD و Ultra HD به‌‎دست آورده است.

شرکت امبرائر با ساخت تراشه‌هایی برای دوربینهای بدون سرنشین امکان پردازش تصویر بهتر را در شرایط کم نور یا کنتراست بالا فراهم کرده است.

درآمد این کمپانی برای سه ماهه سوم سال مالی 2020 به اندازه 67.9 میلیون دلار رشد داشت. شهرت این شرکت به ‌دلیل ساخت تراشه‌های دوربین‌های اکشن GoPro می‌باشد.


شرکت boeing

بوئینگ ابرشرکت صنایع هوافضایی و دفاعی که در لیست شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد در جهان قرار دارد، در سال 1916 در شهر سیاتل، واشنگتن تاسیس شد.

این کمپانی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌‌های نظامی به حساب می‌آید. اکثر پهپادهای بوئینگ مصارف نظامی دارند. اگرچه این شرکت حضور قدرتمندی در بازار پهپادهای تجاری هم به‌دست آورده است.

غالبا درآمد‌های بالای 20.0 میلیارد دلاری شرکت بوئینگ منعکس‌کننده حجم بالای خدمات دفاعی و تحویل سریع‌ محصولات است.

Boeg737 MAX از معروف‌ترین پهپاد‌های تولیدی این شرکت می‌باشد. اکثر پهپاد‌های این کمپانی برای تصویربرداری هوایی، محافظت از نیروها، ارزیابی کشاورزی و بازرسی خطوط لوله نفت یا گاز ساخته شده‌اند.


شرکت Yuneec

این کمپانی در سال 1999 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کونشان جیانگ سو چین قرار دارد. این کمپانی مشهور از شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌های تجاری است و در لیست شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد در جهان قرار دارد.

با راه‌اندازی Typhoon H520 برای مقاصد تجاری آن‌ها مدعی ارائه خدمات با کیفیت بالا شدند. از افتخارات شرکت Yuneec در سال 2018 می‌توان به تولید اولین پهپاد کنترل صدا به نام Mantis Q اشاره داشت.

500Typhoon Q در سال 2014 از معروف‌ترین پهپاد‌های تولیدی این شرکت بود که باعث محبوبیت هرچه بیشتر شرکت Yuneec در بین متخصصان و علاقه¬مندان این حوزه شد.


شرکت Lockheed Martin

شرکت لاکهید مارتین در سال 1995 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. امروزه این کمپانی از شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌های نظامی است و یکی از ابرقدرت‌ترین‌های هوافضا و دفاعی محسوب می‌شود.

این کمپانی بزرگ‌ترین تولید‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین نظامی است که توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت لاکهید دومین تولیدکننده صنایع نظامی جهان می‌باشد و اخیرا در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشین مسلح و هوشمند است.

از معروف‌ترین پهپاد‌های این شرکت می‌توان به لاکهید مارتین آر کیو-۱۷۰ سنتینل اشاره کرد که در عملیات‌های مربوط به جنگ افغانستان مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بدانید : آرکیو ۱۷۰(RQ170)، پهپادی که به دام سپاه ایران افتاد

آرکیو 170 - معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده پهپاد در جهان


شرکت 3D Robotics

این شرکت در سال 2009 در کالیفرنیا تاسیس شد. کمپانی D3 Robotics از مهمترین شرکت‌های‌ تولید‌کننده پهپاد‌های تجاری در جهان می‌باشد.

اهداف این شرکت بر روی برنامه‌های تجاری و همچنین عکاسی هوایی متمرکز است. این کمپانی با شعار “ما کامپیوترها را در آسمان قرار می‌دهیم” از جمله هوشمندترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌های هواپیمایی بدون سرنشین در جهان محسوب می‌شود.

این شرکت با استفاده از فناوری‌های پیشرفته محصولاتی را تولید کرده است که با تغییر مکان در کنار شما بماند و با نگه-داشتن دوربین در بخش مرکزی خود تمامی حرکات شما را ثبت کند.

از معروف‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت می‌توان به پهپاد ‌ SOLO به‌ عنوان یک مدل فوق هوشمند اشاره کرد که هدف تولید آن سادگی پرواز و گرفتن عکس و فیلمبرداری هوایی حرفه‌ای است.


شرکتNorthrop Grumman

این کمپانی در سال 1994 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ویرجینیا ایالات متحده آمریکا می‌باشد. شرکت Northrop Grumman از جمله شرکت‌های تولید‌کننده پهپاد‌‌های نظامی می‌باشد که سابقه طولانی در زمینه تولید پهپادهای باکیفیت در صنعت هوافضا دارد.

پهپاد Global Hawk یا شاهین جهانی که برای عکسبرداری‌های نظامی از ارتفاعات بسیار بالا طراحی شده از معروف‌ترین پهپادهای تولید شده توسط این شرکت می‌باشد.


منابع

1. https://www.businessinsider.com

2. https://uavcoach.com

3.7/5 - (3 امتیاز)
3 پاسخ
  1. سیدرضا
    سیدرضا گفته:

    باسلام من دانش آموز کلاس هشتم هستم ایده ای برای ساخت پهبادهای فوق پیشرفته دارم یعنی چیزی مثل اسکوتر پرنده در نظر شاید یک رویا باشد ولی ارزش حتی صدساله تحقیق را دارد چون این پایه علمی می شود برای شهرکهای هوایی وفضایی وجاذبه مصنوعی ،،،وباتوجه به وضع اقتصادی موجود ونیاز به آلیاژهای سبک و محکم توانایی ساخت یا اختراع را ندارم فکرش را بکنید روزی تمام کشتی ها هواپیماها و قطارها وسایل حمل و نقل امروزی دیگر نیازی نباشد جاده سازیها،فرودگاههاوهرکس می تواند کمک کند ودستم را در دست سازندگان بزرگ بگذارد ممنون میشوم

    پاسخ
    • شایان محمدی
      شایان محمدی گفته:

      سلامو وقت بخیر
      میتوانید در مورد طرحتان توضیحی مختصر بدهید؟

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *